söndag 12 april 2009

Burken


Jag sitter på nålar just nu. Bara två dagar tills jag ska få öppna BURKEN! Sedan jag kom hit har jag lagt samtliga mynt jag haft i en sån där konservburks-sparbössa som inte går att se igenom eller öppna utan konservöppnare. Alla som befunnit sig en längre tid i ett Euro-land vet att man alltid har en massa mynt hela tiden eftersom den minsta sedelvalören är 5 euro. Den här burken är så tung nu att den glider ur handen om man har lite handsvett när man lyfter den. Har en känsla av att det mest rör sig om 1 och 2-eurosmynt också.

Detta kommer nog att bli ett välkommet tillskott vid hemkomsten eftersom jag 5e maj åker till L.A med brorsan och 26e maj ska till Paris med lilla Camilla.

De enda som blivit lite lidande i den här historien är de Canariska servitörerna som blivit lite mindre dricksade än vänligt då jag aldrig har mynt på mig längre.

Återkommer med resulatet på onsdag efter inväxlingen.


Petter

1 kommentar: