söndag 5 april 2009

Inventering

Har gjort ett litet överslag i huvudet och kommit fram till att jag blir en mycket fattig man om ving får för sig att debitera mig för min baggageövervikt när jag reser hem om drygt två veckor. Var och shoppade lite i Las Palmas igår(trots att jag inte hade råd, jag behöver hjälp!). Bland annat köpte jag en mycket elegant skinnväska i oxblod som jag är väldigt upphetsad över. När jag kom hem genomförde jag en liten inventering av allt jag köpt sen jag kom hit och detta är vad jag, utöver det jag redan hade med mig, ska frakta hem:

1 Jacka
5 T-shirts
1 Kofta
5 Kepsar
1 Hatt
2 Kavajer
5 Skjortor
1 Tröja
2 Slipsar
1 Väska (SÅ SNYGG)
1 Träningsoverall (mjukisbyxor och mjukjacka)
6 par Skor, om man räknar mina flipflop, och det är klart man gör
4 Linnen
1 Tavla
1 CD-Skiva (Guns n´Roses, Chinese Democracy)
1 par Högtalare, modell större
1 Mixer
2 Klockor
Diverse toalettprodukter: Krämer, Parfymer mm.
samt en ascool tatuering.

Med tanke på att de väskor jag hade med mig till ön i november var fyllda till bristningsgränsen kan detta bli lite av ett mission impossible, men jag sätter stort hopp vid min nya väska.
Detta blir en ett riktigt stykeprov för honom. (Ja, det är en han!)


Petter

2 kommentarer:

  1. Jag tror att jag måste ta med dig på en visning av Fair Fashion när du kommer hem. Här har jag stått hela helgen och föreläst för folk om att man kan inte ska köpa FULLT så mycket onödiga kläder. Och så kommer du som ett strålande exempel på såna som gör just det...

    SvaraRadera
  2. Hade du haft 2 väskor kunde du haft dem på fötterna som skor när du går genom tullen...

    SvaraRadera