torsdag 9 april 2009

Festivalsommar


Nu är det jävlar i mig inte långt kvar till hemkomsten. Jag här påbörjat min nedräkning. Det ska bli riktigt skönt att komma hem till en svensk sommar.
I julas köpte jag biljetter till Peace and Love-festivalen i Borlänge, till Camilla och mig i julklapp. Vid den tiden var bara en handfull artister bokade, men jag valde P&L därför att det är en stadsfestival utan lera och vi har ett hus att bo i när vi är där.
Det fantastiska i detta är att nu när Artistlistan vuxit till sig har den här upplagan av P&L utvecklat sig till att ha det bästa startfält jag någonsin sett på en festival, både i Sverige och utomlands.
Här följer en lista på så kallade must see-artister utan inbördes ordning:

Mötley Crüe
Håkan Hellström
Volbeat
Mando Diao
Chris Cornell
Dia Psalma
Turbonegro
Soundtrack of our Lives
Thåström
Timbuktu
Faith no More
Moneybrother
Ulf Lundell
the Kooks
Razorlight
Lars Winnerbäck

Inte mindre än 16 band som jag blir uppriktigt ledsen om jag missar. Lägg därtill denna lista på band jag tänker se om tid finnes:

Pete Doherty
Tiamat
Sugarplum Fairy
A Camp
Backyard Babies
Henry Rollins
the Stranglers
Hello Saferide
Promoe
the Sounds
Monster Magnet
Sophie Zelmani
the Wildhearts
Jerry Williams

så har vi en ganska fullmatad musikhelg framför oss. Återkommer med framtida bandsläpp.


Petter

3 kommentarer:

  1. Hej Petter! Är precis hemkommen från Arguineguin, vi sågs senast i gymmet på sunwing och även efter showen igår (fredag den 10), glömde ju presentera mig innan.Heter Adam och om du vill kan du maila/adda mig på:
    Waterbooy@hotmail.com
    Så kan du berätta mer om Slash :)
    Tack för en trevlig vecka med professionell underhållning!

    MVH Adam

    SvaraRadera
  2. Tjena Adam. Kul att du hittat hit. Hoppas du hade en bra vecka här och att det inte är allför tråkigt därhemma.

    Petter

    SvaraRadera
  3. Har haft en superkul vecka! dock är det inte roligt att vara tillbaka i Sverige... Man känner sig som hemma på Sunwing i Arguineguin. Dags att börja öppna skolböckerna igen...
    Vi hörs!

    //Adam

    SvaraRadera