fredag 3 april 2009

Tillbaka

Ledsen över den långa tystnaden. Har haft så begränsad internet-tillgång sista tiden.

Imorgon är tatueringen en vecka gammal och skorpan är nästan helt borta. Ser ut som att färgen fäst ordentligt. Skönt. Det gjorde alldeles för ont för att jag ska vilja göra om det.

När jag höll på att leta efter en bra bild som tatueraren kunde gå efter snubblade jag över orginal-tavlan den är plockad från. Det är en renässansmålning av Rafael som heter Skolan i Aten. Känns skönt att när jag ska förklara gaddningen för min egen generation så är det omslaget till min favoritskiva, och när någon lite äldre undrar så är det en Rafaelmålning.
Hittar ni honom?



Petter

1 kommentar:

  1. Klart jag hittar honom, men jag som själv målat honom (tillsammans med dig) har alltid trott att de är en studerande/skrivande tjej som bär kort kjol och kommer från en helt annan tidperiod!?!

    SvaraRadera