torsdag 19 mars 2009

Sjuk

Uuuuäääää!!!

Känner mig oroväckande hängig. Mådde som vanligt när jag vaknade, och tog mig ner till gymmet. Körde på där tills ett stort illamående bara sköljde över mig. Började svettas okontrollerat, händer och ben började domna och jag skulle nog ha spytt om jag inte hade haft såna problem med att kräkas. Det äckligaste jag vet. Inte när nån annan gör det, bara jag själv.
Så nu sitter jag hemma och "känner efter". Det är det man gör i det här yrket om man känner sig sjuk. Man väntar in i det sista med att bestämma sig för om man ska jobba eller inte. Är en av oss sjuk förändras hela arbetet. Man får lite dåligt samvete, även om man vet att ingen egentligen blir arg eller klandrar en på något sätt.
Tyvärr känns det just nu som att en nedbäddad sängkväll är ganska ofrånkomlig. Kanske just för att jag "känner efter" så förbannat.

Petter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar